uvodna stranica polovni automobili novi automobili auto placevi, saloni forum
Alfa Romeo - istorija, recenzije, test, auto plac, auto oglasi

Alfa Romeo

>> nazad na spisak brendova
Alfa Romeo

Modeli marke Alfa Romeo:

  • 145
  • 146
  • 147
  • 155
  • 156
  • 157
  • 159
  • 164
  • 166
  • 33
  • 4C
  • 75
  • 90
  • Alfasud
  • Alfetta
  • Brera
  • Crosswagon
  • GT
  • GTV
  • Giulia
  • Giulietta
  • Mito
  • RZ/SZ
  • Spider
  • Sportwagon
  • Sprint

Alfa Romeo - istorijat marke automobila

Alfa Romeo Istorija firme Alfa Romeo počinje 1907 godine, kada je Milanski aristokrata Cavaliere Ugo Stella osnovao firmu pod imenom "Darracq Italiana". Firma je postala partner francuske auto kuće Darracq. Ciljem partnerstva je bila proizvodnja automobila firme Darracq u Napulju za italijansko tržište. Partnertstvo se raspalo, pošto se ta vozila nisu probila na tržištu. Stella a ostali italijanski investori su 1909 godine preneli proizvodnju u praznu Darracq fabriku u Milanu a firma je promenila naziv u ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili).
Prvi automobil je dizajnirao Giuseppe Merosi a bio je označen kao model 1910 24 HP, što znači, da je motor imao 24 konjske snage. Merosi je kasnije dizajnirao i ostala vozila ALFA sa motorima snage 40 – 60 konjskih snaga. Već 1911 je Alfa učestvovala na trkama sa 2 modela sa motorom od 24 konjske snage. Prodaja vozila je bila uspešna, ali je sa početkom prvog svetskog rata proizvodnja zaustavljena.
Logo Alfa Romeo su 1910 godine zajedno dizajnirali Romano Cattaneo i Giuseppe Merosi. Inspiracija im je bio veliki crveni krst familije Visconti a grb zmije iznad velikih vrata Castello Sforzesco, dok su čekali na tramvaj na Piazza Castello u Milanu. »  Alfa Romeo - istorijat marke automobila (kraj članka)  »

Preporučujemo iz ponude vozila Alfa Romeo:

Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147

Menjač manualni

4.600,- €

Alfa Romeo 147 1.9 MJ Alfa Romeo 147 1.9 MJ

ABS, AirBag 4x, Menjač manualni, Centralno zaključavanje ključem, Klima manuelna, Radio prijemnik, Servo volan, Pogon prednji, El. podizači stakla, Po

8.900,- €

Alfa Romeo 147 1.6 16V Alfa Romeo 147 1.6 16V

ABS, AirBag 4x, Menjač manualni, Centralno zaključavanje ključem, Klima manuelna, Servo volan, Pogon prednji, El. podizači stakla, Podesivi volan, Dod

4.590,- €

Alfa Romeo 156 1.9 jtd sw Alfa Romeo 156 1.9 jtd sw

ABS, AirBag 4x, Menjač manualni, Alarm, Centralno zaključavanje ključem, Klima manuelna, Radio prijemnik, Servo volan, Pogon prednji, El. podizači sta

4.700,- €

Alfa Romeo GTV 1.8 16V Alfa Romeo GTV 1.8 16V

ABS, AirBag 2x, Menjač manualni, Alarm, Centralno zaključavanje ključem, Klima manuelna, Radio prijemnik, Servo volan, Pogon prednji, El. podizači sta

7.300,- €

Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark

ABS, AirBag 4x, Menjač automatski, Centralno zaključavanje ključem, Klima manuelna, Radio prijemnik, Servo volan, Pogon prednji, El. podizači stakla,

5.300,- €

Alfa Romeo - istorijat marke automobila (kraj članka)

Firmu je 1916 godine preuzeo visoko postavljeni napuljski industrijalista Nicola Romeo. Zbog potreba vojske je fabriku promenio u proizvodnju vojne tehnike. Fabrika je proizvodila municiju, avionske motore i kompresore a generatore na osnovi automobilskih motora a takodje teške lokomotive. Posle rata Romeo je preuzeo totalnu kontrolu nad firmom a 1919 godine je obnovio proizvodnju automobila. Sledeće godine je promenio naziv fime na Alfa Romeo. Prvi model Alfa Romeo je bio Torpedo 20-30 HP.
Firma je se trudila da promeni glavnog dizajnera Merosija a to je uspela 1923 godine, kada je vozač tima Alfa Romeo, Enzo Ferrari, na tu funkciju doveo Vittoria Jana iz Fiata. Prvi automobil od Jana za Alfa Romeo je bio P2 Grand Prix, koji je 1925 godine osvojio za Alfa Romeo svetski kup. Takodje je dizajnirao seriju malih i srednje zapreminskih motora sa 4, 6, á 8 cilindara na bazi modela P2, koji su se koristili u serijskim putničkim vozilima. Janov dizajn je bio pouzdan i silan.
Vozač Enzo Ferrari se pokazao kao bolji menadžer tima nego kao vozač. Kasnije je firmu Alfa Romeo napustio, i počeo da proizvodi svoje automobile pod legendarnim Ferrari brendom. Za Alfa Romeo je često vozio Tazio Nuvolari a pre Drugog svetskog rata je osvojio mnogo trka, kao što je na primer Velika nagrada Nemačke u 1935.
U 1928 je Nicola Romeo napustio firmu. Zbog smanjenja narudžbi za vojsku je Alfa dospela u finansiJske teškoc´e. U 1933, firmu Alfa Romeo je spasila vlada koja je tim preuzela efektivnu kontrolu. Alfa Je postala nacionalni simbol Musolinijeve Italije. Tokom ovog perioda, kompanija je počela da proizvodi prilagođena vozila za bogate sa šasijom od Touringa iz Milana ili od Pininfarina. Najbolje sportsko vozilo sa oznakom Alfa Romeo 8C 2900 je proizvedeno 1936 godine, a kasnije je revidirano na auto za normalnu proizvodnju. Ovaj model je bio jedan od najbržih i najskupljih automobila tog vremena. Alfa Romeo je takodje počela masovnu proizvodnju avionskih motora i kamiona, što je rezultiralo sveukupnom poboljšanju ekonomije preduzec´a. Alfa Romeo nastavlja da se takmiči i bila je prilično uspešna.
Tokom Drugog svetskog rata, Alfa Romeo je proizvodnju automobila zaustavila opet, i umesto toga se proizvodio ratni materijal. Fabrika Je uništena u bombardovanju. Posle rata, se bavila i proizvodnjom drugih industriJskih proizvoda, kao što su šporeti, prozorski okviri, itd, takodje je obnovljena proizvodnja trkačkih i putničkih automobila, ali umesto luksuznih automobila, Alfa Romeo se orijentisala na manje modele za masovnu proizvodnju. Nova Alfa Romeo je izašla 1946. U godinama 1950-1951 Alfa Romea je osvojila svetski šampionat.
Oko 1960 Alfa Romeo brend je postao poznat po svojim malim automobilima i modelima dizajniranim posebno za italijansku policiju - Karabinjeri i Pantera. Alfa Romeo je vodila smelu komercijalnu politiku i konstantno eksperimentisala sa novim rešenjima koja su se kasnije koristila u masovnoj proizvodnji. Takodje, često je koristila kontroverzni dizajn.
Sedamdesetih godina 20. veka se Alfa ponovo našla u finansiJskim teškoćama. Godine 1986 je italijanska vlada prodala svoj udeo Fiatu. Fiat je stvorio novu grupu Alfa Lancia Spa, koja je proizvodila automobile Alfa Romeo i Lancia.
Do osamdesetih godina prošlog veka su svi automobili Alfa Romeo, osim Alfasud, imali zadnji pogon. Fiatovi rukovodioci su odlučili da poboljšaju ekonomsku situaciju, tako što će se svi modeli Alfa Romeo proizvoditi na istoj osnovnoj platformi (npr. ram). Čak i Maserati c´e imati neke zajedničke elemente sa Alfa Romeo. U 2005 Fiat je odkupio Maserati od Feraria, koji sada u potpunosti kontroliše. Fiat planira da stvori diviziju liksuznih vozila koju će činiti uglavnom Maserati i Alfa Romeo.

Na kraju nekoliko statističkih informacija

U našoj databazi je ukupno 331 oglasa vozila marke Alfa Romeo. Najčešći modeli su 156, 147, 159, GT a 166. Tokom jučerašnjeg dana naši korisnici su najčešće tražili model 159, 147, 156, 166 a GT.

Za vašu informaciju najskupljim vozilom marke Alfa Romeo u našoj databazi je vozilo Alfa Romeo 159 2.4 M-Jet, godište 2006, sa cenom 13.900,- €.

Poslednje uneto vozilo marke Alfa Romeo, koje se nudi na našem serveru, je oglas za prodaju vozila Alfa Romeo 147 , godište 2000. Ako želite da kupite sopstveno vozilo marke Alfa Romeo, može biti vaše za 4.600,- €.

sky 120xALL